Kisteherautó abroncs költségtudatos vezetők számára megbízható kezelhetőséggel és fékezéssel száraz úton, valamint kiváló teljesítménnyel nedves útfelületen.
Biztos kezelhetőség és fékezés száraz úton, nehéz rakománnyal megrakott gépkocsik esetén
Európai minőség kedvező áron, ahol a pénzéért minőséget kap
Összehasonlító címkék
Fontosabb előnyök
Megnövelt tapadás nedves utakon A kamrás blokkok és mikromintaárkok erős éleket formáznak, melyek növelik a nehéz rakománnyal megrakott gépkocsik tapadását.
Nagy futásteljesítmény A változó sugarú kontúrral rendelkező futófelület hosszú, széles tapadási felületet hoz létre, és hosszú távon is egyenletes nyomáseloszlást biztosít az abroncs és az út között.
Magabiztos kezelés és fékezés száraz úton A merev külső blokkok jobb erőátviteli képességet biztosítanak, ami lehetővé teszi a nehéz rakománnyal megrakott gépkocsik megfelelő kezelhetőségét és fékezését.
Kiváló irányíthatóság nedves útfelületen A megfelelően elhelyezett körbefutó barázdák gyorsan elvezetik a vizet és a latyakot a futófelületről, ami nedves úton történő vezetéskor kiváló kezelhetőséget biztosít.
A gumiabroncsok címkézéséről szóló rendelet a gumiabroncsok üzemanyag-hatékonyságára, nedves tapadására és külső gördülési zajára vonatkozó tájékoztatási követelményeket határozza meg. Emellett utalást tesz a termék téli útviszonyokra vonatkozó tulajdonságairól is.
A 2012. november 1-je óta hatályos EU 1222/2009 rendeletet felülvizsgálták, és 2021. május 1-jétől az EU 2020/740 rendelet lép a helyébe; ettől kezdve az új követelmények érvényesek. Módosultak az üzemanyag-hatékonyság, a nedves tapadás és a külső zaj minősítési osztályai, és az uniós címke elrendezése is változtak. Az uniós adatbázisban tárolt gyártói termékadatlapok a címkébe integrált QR-kód segítségével letölthetők. A havas és jeges úton való tapadásra vonatkozó információk is újonnan szerepelnek az ezeknek a kritériumoknak megfelelő gumiabroncsok esetében.
A következő gumiabroncsok mentesülnek a rendelet hatálya alól: - a kizárólag 1990. október 1-je előtt először nyilvántartásba vett járművekre szerelhető gumiabroncsok - újrafutózott gumiabroncsok (az EU VO 2020/740 alkalmazandó meghosszabbításáig) - professzionális terepabroncsok - versenyabroncsok - a tapadást javító kiegészítő eszközökkel ellátott, pl. szegecselt gumiabroncsok - T-típusú vészhelyzeti abroncsok - 80 km/h alatti megengedett sebességű gumiabroncsok - ≤ 254 mm vagy ≥ 635 mm névleges átmérőjű felnikre való gumiabroncsok
A kritériumok és az értékelési osztályok áttekintése
üzemanyag-hatékonyság
Az üzemanyag-fogyasztás a gumiabroncsok gördülési ellenállásától, magától a járműtől, a vezetési körülményektől és az autóvezető vezetési stílusától függ. A gumiabroncs mért gördülési ellenállása (gördülési ellenállási együtthatója) A (legmagasabb hatékonyság) és E (legalacsonyabb hatékonyság) közötti osztályokra oszlik.
Ha egy jármű teljes mértékben A osztályú abroncsokkal van felszerelve, akár 7,5%-kal* is csökkenthető a fogyasztása az E osztályú gumikhoz képest. Haszonjárművek esetében ez még magasabb is lehet. (Forrás: Európai Bizottság hatásvizsgálata * az (EU) 2020/740 rendeletben meghatározott vizsgálati módszerek szerint mérve)
Kérjük, vegye figyelembe: Az üzemanyag-fogyasztás nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától, és a környezetbarát vezetéssel jelentősen csökkenthető. Az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
nedves tapadás
A nedves tapadást A (legrövidebb fékút) és E (leghosszabb fékút) közötti osztályokba sorolják.
Ha egy autó A osztályú gumiabroncsokkal van felszerelve, akkor az E osztályú gumiabroncsokhoz képest 80 km/h-ról történő fékezéskor (átlagos tapadású útfelületen) akár 18 méterrel is csökkenhet a fékút).* *Forrás: wdk Német Gumiipari Szövetség Gazdasági Szövetsége e.V.
Kérjük, vegye figyelembe: A közlekedésbiztonság nagymértékben függ az Ön, mint járművezető vezetési stílusától. A féktávolságokat mindig be kell tartani. A nedves úton való tapadás javítása érdekében rendszeresen ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását.
Külső gördülési zaj
A gumiabroncs által kibocsátott zaj befolyásolja a jármű teljes hangerejét, és nemcsak az Ön vezetési kényelmére, de a környezet zajszennyezésére is hatással van. Az EU gumiabroncs címkéjén a külső gördülési zajt 3 osztályba soroljuk A-tól (legalacsonyabb gördülési zaj) C-ig (legmagasabb gördülési zaj), decibelben (dB) mérve és összehasonlítva a gumiabroncsok külső gördülési zajára vonatkozó európai zajkibocsátási határértékekkel.
A Az „A” besorolású piktogram azt jelzi, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja több mint 3 dB-lel a 2016-ig érvényes uniós határérték alatt van. B A „B” besorolás azt jelenti, hogy a gumiabroncs külső gördülési zaja legfeljebb 3 dB-lel alacsonyabb vagy egyenlő a 2016-ig érvényes uniós határértéknél. C A „C” besorolás azt jelenti, hogy a gördülési zaj a megadott határértéket túllépi.
Márka
Sava
Modellsorozat
Trenta 2
Dimension
215/65 R16C 109/107T 8PR
Szélesség
215
Tyre profile
65
Construction type
R
A gumiabroncsok méretei
16
Terhelési index
109/107
Gyorsasági index
(T)
With/Without Valve (TT/TL)
Tömlős gumi
M/C
Nem
Sava - Prémium választás a gazdaságos márkák között
A márka a szlovéniai Kranj-ból származik, ahol a Sava egyik gyáregysége található. A Sava 1998-ban csatlakozott a Goodyear-hoz, manapság pedig teljes egészében a Goodyear Tire & Rubber Company része.
85 év alatt a Saba Európa-szerte ismertté vált magas minőségű abroncsairól. A Sava átfogó és széles termékpalettájú alternatívát nyújt a drágább márkákkal szemben. Sava vásárlása esetén minőségi döntést hoz: megbízható gumiabroncs, ésszerű áron.
*Az árak tartalmazzák az Áfát és a szállítás ingyenes, amennyiben több mint 1 darab abroncsot rendel. Motorkerékpárgumi rendelése esetén nem számítunk fel szállítási költséget már 1 darabtól sem.
**A megrendelések több, mint 90%-a megérkezik az ügyfélhez a megadott szállítási időben.